پیغام خطا

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls در menu_set_active_trail() (خط 2405 در /home/zaerkrmh/domains/zaer-karimeh.ir/public_html/includes/menu.inc).

معاون پشتیبانی:

ابوالفضل مهدوی 

تحصیلات: لیسانس مدیریت دولتی

سوابق اجرائی:

- مسئول حسابداری موسسه زائر کریمه.

مدیر مالی موسسه زائر کریمه

معاونت پشتیبانی و منابع انسانی موسسه زائر کریمه

هر سازمان جهت ادامه و رسیدن به اهداف خود می‌بایست ابتدا پیکربندی سازمان را مشخص و اهداف خود را با توجه به شرح وظایفی مشخص تعیین نماید، لذا در هر سازمان امور منابع انسانی یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین مواردی است که می‌تواند سازمان را حفظ و در پیشبرد اهداف سازمانی نقش بسزایی را اجرا نماید.

یکی دیگر از واحدهای موثر برای رسیدن به اهداف سازمان وجود واحد پشتیبانی و تدارکات می‌باشد. این واحد می‌تواند نقش کلیدی را در دیگر قسمت‌های سازمان نیز داشته باشد که بعنوان تأمین کننده و تقویت سایر واحدها را نیز داشته باشد.

به لحاظ اهمیت این فرآیند و حساسیت موضوع لزوم وجود معاونت پشتیبانی و منابع انسانی در تشکیل سازمان ضروری به نظر رسیده و این معاونت با رئوس کلی شرح وظایف بشرح ذیل موجودیت می‌یابد.

  1. سازماندهی، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و امور جاری موسسه و ارزیابی عملکرد کارکنان واحد
  2. تهیه و تدوین کلیه آیین نامه ها، دستورالعملها و بخشنامه های داخلی در راستای اهداف و سیاستهای کلی موسسه و پیگیری و هماهنگی در به روز نگه داشتن آنها
  3. تعیین خط مشی ها و اهداف کلی و استراتژیک اداری موسسه و تلاش در جهت تعالی سازمان
  4. همکاری و برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی و تعیین منابع مناسب جهت تامین نیروهای مورد نیاز در کلیه سطوح سازمانی با توجه به سیاستها و برنامه های موسسه

رئوس کلی شرح وظایف جاری و ادواری معاون پشتیبانی و منابع انسانی:

  • حضور مرتب در محل کار و دریافت و تنظیم برنامه کار روزانه.
  • برنامه ریزی، سازماندهی، تقسیپم کار و هماهنگی امور واحد تحت سرپرستی و نظارت و کنترل بر کار پرسنل و اطمینان از حسن انجام وظایف محوله.
  • نظارت و برگزاری جلسات هیئت مدیره موسسه، اخذ مصوبات و نظارت بر اجرای آنها.
  • پیشنهاد نمایندگان تام الاختیار موسسه برای عضویت در هیئت مدیره و ارائه به مدیرعامل.
  • ارائه گزارشات مربوط به نتایج بررسی صورتهای مالی، بودجه، تغییرات اساسنامه، تغییرات سرمایه به هیئت مدیره.
  • ارائه گزارشات مربوط به تغییرات پیشنهادی در سرمایه موسسه به مدیرعامل.
  • تهیه و پیشنهاد خط مشی ها، برنامه های عملیاتی و استراتژیک موسسه به مدیرعامل.
  • بررسی و اظهارنظر در مورد آئین نامه های مالی، معاملاتی موسسه به مدیرعامل.
  • کنترل وجوه نقد و سرمایه در گردش موسسه و بررسی و تهیه گزارشات گردش نقدی برای مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره.
  • ارائه توصیه های لازم به مدیریت مافوق و هیئت مدیره موسسه در تنظیم خط مشی و سیاستهای مالی و استفاده ثمربخش از سرمایه موسسه تهیه طرحهای سرمایه گذاری برای کاربرد وجوه مازاد موسسه.
  • همکاری با حسابرسان، ارائه توضیحات لازم در مورد اسناد و دفاتر امور مالی.
  • تجزیه و تحلیل سیستمها و روشهای مالی موسسه و ارائه پیشنهادات لازم جهت اصلاح و بهبود آنها و پیگیری ایجاد سیستمها و روشهای مورد نیاز.
  • تجزیه و تحلیل هزینه های انجام شده در موسسه و ارائه پیشنهادات لازم به مدیرعامل در جهت کاهش آنها.
  • بررسی اقتصادی طرحهای موسسه و ارائه گزارش به مدیرعامل.
  • نظارت بر تنظیم بودجه سرمایه ای به منظور تصمیم گیری در زمینه برنامه های بلندمدت سرمایه گذاری، توسعه امکانات و تجهیزات و ماشین آلات (دارائی های بلندمدت)، توسعه محصول، تحقیق بازار، تامین منابع لازم برای بازپرداخت بدهی های بلندمدت، جایگزینی تسهیلات و امکانات از جمله ماشین آلات و سیستمهای موجود.
  • نظارت بر طراحی و اجرای سیستم حسابداری و ارائه تحلیلهای لازم در رابطه با تناسب هزینه ها و درآمدها و سرمایه گذاری هاو فعالیتهای انجام شده و ارائه پیشنهاد لازم.
  • نظارت بر محاسبه و تعیین حجمی از فروش که موسسه قادر به کسب سود مورد نظر است.
  • تظارت بر بررسی تاثیر ترکیب فروش محصولات بر نقطه سر به سر و حجم فروش پیش بینی شده و سودآوری موسسه.
  • تشکیل گروههای کاری متشکل از افراد تحت سرپرستی به منظور انجام بهره ورتر فعالیتهای فرآیند تعریف شده.
  • نظارت و همکاری در تهیه و تدوین آئین نامه ها، نظامها و دستورالعملهای اداری در زمینه های مختلف استخدامی، آموزش، مرخصی، ماموریت، حضور و غیاب، اضافه کاری، افزایش تولید، ترفیع، تغییر شغل، بازخریدی، بازنشستگی، از کارافتادگی و امور خدماتی و رفاهی و انضباطی و نظایر اینها و نظارت بر اجرای دقیق آنها.
  • رعایت کلیه آئین نامه ها و دستورالعملهای موسسه در موارد تعیین شده.
  • رعایت اصول ایمنی، حفاظتی و بهداشتی برای خود و دیگران در محیط کار.
  • انجام سایر وظایف محوله در ارتباط با شغل بر حسب دستور مدیرعامل.