مدیر حقوقی:

ناصر جوهری

شرح وظایف مدیر حقوقی

  •  اجرای دقیق آئین نامه ها ، دستورالعمل ها ، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه .
  •  بررسی حقوقی قراردادهای داخلی مرتبط و اظهار نظر حقوقی در خصوص رعایت یا عدم رعایت ضوابط و موازین قانونی و گزارش به مقام مافوق .
  •  نظارت بر طرح دعاوی و دفاع از حقوق موسسه و پاسخگویی به کلیه دعاوی و شکایات مطروحه علیه موسسه در مراجع قضایی و غیرقضایی .
  •  نظارت بر نحوه ابلاغ احکام و ابلاغیه های صادره ، مراجع قانونی و معرفی متخلفین و مستنکفین از مقررات آستانه به مراجع ذیربط.
  •  مشاوره در انعقاد قراردادهای مختلف در موسسه و ارایه نظرات مشورتی با توجه به صرفه و صلاح موسسه
  •  رسیدگی به معضلات حقوقی موسسه ، مناطق ، سازمانهای و موسسات و اعلام نظر مشورتی در موارد ارجاعی .
  •  پاسخ به استعلامات مطروحه از سوی معاونتها ، مدیریتهای ستادی ، مناطق و سازمانها و رفع ابهام از قوانین موجود و ارایه مشاوره قانونی به آنها .
  •  ارایه پیشنهاد در خصوص طرحها و لوایح ارایه شده به موسسه و ارایه پیشنهادهای اصلاحی و نیز بررسی جایگاه قانونی مصوبات موسسه  و در صورت نیاز اعتراض به مصوبات مذکور و گزارش به مقام مافوق .
  •  نظارت بر حضور فعال و مجدانه کارشناسان حقوقی اداره در مراجع دادگستری و نحوه دفاع آنها و نیز اخذ و بررسی گزارشات جلسات دادرسی پس از آن .
  •  
  •  حضور در نشست های قضایی و ایجاد هماهنگی های لازم برای ایجاد وحدت رویه در محاکم قضایی .
  •  نظارت بر گردآوری قوانین و مقررات مربوط به موسسه و ایجاد بانک اطلاعات به روز قوانین و مقررات و اطلاع رسانی به واحدهای ذیربط.
  •  بررسی و مشاوره در امور حقوقی مربوط به پرونده های خاص و علمی بنا به درخواست و پیشنهاد کارشناسان حقوقی .
  •  رسیدگی به اختلاف نظرهای حقوقی .
  •  انجام سایر وظایف مربوطه از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف 

 

کارشناس حقوقی

نام: محمّد امين مصيّبي 

                

سوابق آموزشي و پژوهشي:

  1. دپيلم ادبيات و علوم انساني سال 1383
  2. ليسانس (مدرك كارشناسي) در رشته حقوق قضايي سال 1386
  3. فوق ليسانس (مدرك كارشناسي ارشد) در رشته حقوق گرايش حقوق جزا و جرم شناسي سال1390؛
  4. فارق التحصيل مقطع كارشناسي ارشد با درجه عالي و با عنوان پايان نامه «بزه­پوشي در فرايند عدالت كيفري»؛
  5. تحقيق و تأليف بيش از 14 مقاله و تحقيق علمي و پژوهشي؛

سوابق اجرايي:

  1. خدمات قضايي و مشاوره ي حقوقي 1384- 1389؛
  2. كارشناس حقوقي دفتر حمايت حقوقي و قضايي ايثارگران استان قم1391- 1392؛
  3. كارشناس حقوقي موسسه فرهنگي اقتصادي زائر كريمه (س) 1392- تاكنون؛
  4. مشاور حقوقي هيئت ورزش­هاي رزمي استان قم 1389- 1392؛
  5. عضويت و فعاليت در بسيج حقوقدانان

شرح وظایف  کارشناس حقوقی

  • حضور مرتب در محل کار و دریافت و تنظیم برنامه کار روزانه.
  • کسب اطلاعات از شرایط کلی و نیازهای موسسه در مورد قراردادهای تنظیمی و شرایط اشخاص حقیقی و حقوقی و طرف قرارداد.
  • تدوین متن و طرح قراردادهای مورد نیاز موسسه با ملحوظ داشتن پیش شرطهای اولیه و کلی طرفین قرارداد و انجام هماهنگیهای لازم با واحدهای ذیربط داخل موسسه و مافوق.
  • دقت و کنترل در جهت رعایت موازین حقوقی در قراردادهای تنظیمی فیمابین موسسه و اشخاص حقیقی و حقوقیو حصول اطمینان از رعایت مصالح کلی و منافع حقوقی موسسه.
  • پیش بینی نکات لازم در قراردادها در خصوص مدت، مبلغ، شرایط پرداخت، تعهدات طرفین، حل اختلاف و حکمیت الزامات قانونی طرفین و نظایر آن.
  • کنترل پیش نویس قراردادهای تنظیمی واحدهای مختلف موسسه و عندالزوم، تکمیل و تائید قراردادها در چارچوب ضوابط تعیین شده.
  • هماهنگی و کنترل و اقدام در مورد اخذ یا سپردن ضمانتنامه، وثیقه، اسناد تعهدآور و نظایر آنو پیش بینی و اقدام در جهت عودت آنها.
  • پیش بینی رعایت موازین قانونی و اقدامات بایسته در قراردادهای پیمانکاری، استخدامی، کارهای اجرائی و نظایر آن.
  • پاسخگویی به پرسشها و مسائل واحدهای موسسه در رابطه با تنظیم قراردادها.
  • ارسال نسخه ای از اسناد تنظیمی توسط دفتر حقوقی جهت ارجاع به واحدهای ذیربط.
  • انجام تحقیق و بررسی در ارتباط با مسائل حقوقی قراردادها و موضوعات محوله و ارائه نظرات مشورتی مورد نیاز.
  • حضور در جلسات رسیدگی و اظهار نظر نسبت به مسائل حقوقی قراردادها و تنظیم اسناد در مراجع اداری و جلسات داخلی موسسه.
  • تبادل نظر با دفاتر اسناد رسمی در مورد نحوه تنظیم قراردادها و اسناد ارسالی واحدهای تابعه، اعم از مذاکره تلفنی، حضوری و مکاتبه ای.
  • فک رهن از وثائق و فسخ قراردادهای تنظیمی توسط دفتر حقوقی، حسب درخواست ادارات و واحدهای مختلف موسسه از طریق مکاتبه و اعزام نماینده به دفتر اسناد رسمی.
  • مطالعه قوانین جاری مملکتی مرتبط با امور موسسه و در صورت لزوم تهیه دستورالعملها، بخشنامه ها و اطلاعیه مورد نیاز موسسه برای واحدهای موسسه.
  • نظارت بر آرشیو منظم مجموعه های قوانین، تصویب نامه ها، بخشنامه ها و اطلاعیه ها.
  • اخذ تفویض اختیار و نمایندگی از مافوق برای کلیه مناطق و عندالزوم تعیین وکیل و یا طرح دعوی و دفاع از دعاوی علیه موسسه.
  • انجام اقدامات لازم برای استخدام کارشناس حقوقی مورد نیاز و مصاحبه با آنان و تعیین صلاحیت علمی ایشان و همچنین مشاورین حقوقی.
  • رعایت کلیه آئین نامه ها و دستورالعملهای موسسه در موارد تعیین شده.
  • رعایت اصول ایمنی، حفاظتی و بهداشتی برای خود و دیگران در محیط کار.
  • انجام سایر وظایف محوله در ارتباط با شغل بر حسب دستور مافوق.